tag:blogger.com,1999:blog-10834252.comments2024-02-25T08:53:31.281+02:00KULTTUURINAVIGAATTORIHeikki Kastemaahttp://www.blogger.com/profile/02501336391284961594noreply@blogger.comBlogger329125tag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-38917211731964365792024-02-25T08:53:31.281+02:002024-02-25T08:53:31.281+02:00Interesting and motivating. Saunas are beneficial....Interesting and motivating. Saunas are beneficial. Want extra details. <a href="https://saunajournal.com/" rel="nofollow">saunajournal.com</a>Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-88430763661550584892020-10-27T06:35:27.322+02:002020-10-27T06:35:27.322+02:00Hei Heikki!
Kiinnostava artikkeli Photorealismist...Hei Heikki!<br /><br />Kiinnostava artikkeli Photorealismista.<br /><br />Mihin jatkumoon sijoitat Solarigrafian nykysuuntaukset?<br /><br />Kuvataidekasvatuksen lehtori Tarja Trygg, solarigrafian äidiksi Suomessa tituleerattu Aalto-yliopiston tutkija, työstää ensimmäistä väitöskirjaa Suomessa aiheesta kuvataidekasvatus-diskurssissa.<br /><br />Miten photorealistisia suuntauksia voi mielestäsi olla havaittavissa solarigrafian 'astroart'-suuntauksissa?<br /><br />Tieteellistä solarigrafian suuntausta edustavat Puolan polaari-instituutin solarigrafi-weathergrammit.<br /><br />Itse olen julkaissut kaksi solarigrafia.<br /><br />Äijjih Inarista ja The Unseen Oulanka-solarigrafi yhdessä Michael M. Jacobsin kanssa Kuusamo Nature Photo-tieteellisten posterien näyttely Kuusamo-talossa.<br /><br />Photoshop, camera obscura,gravitaatio, auringonvalonkaarimaalaus avainsanoja.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06431055524742427468noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-20077538441186853562019-03-29T17:23:40.751+02:002019-03-29T17:23:40.751+02:00Hei, kiitos mielenkiintoisesta tekstistä.
Minua ...Hei, kiitos mielenkiintoisesta tekstistä. <br /><br />Minua kiinnostaa tietää, miksi hovioikeus palautti avantgarde-taulut keräilijälle kaikesta mediakohusta huolimatta? Voiko olla niin, että asiantuntijoina esiintyneet Jyrki Siukonen ja Otso Kantokorpi todettiin epäpäteviksi oikeudessa, jonka täytyy kuitenkin tehdä päätökset tosiasioihin perustuen eikä sen mukaan kuka pitää suurinta ääntä. <br /><br />Maallikkona en ymmärrä, miksi oikeudessa ei käytetty oikeita asiantuntijoita todistajina? Oikeutta käytiin monta vuotta, joten aikaa väärennösten todistamiseen väärennöksiksi olisi ollut.<br /><br />Olisin kiitollinen jos voit valaista minulle tätä prosessi. Hyvää kevättä!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-34632261980705637542018-05-06T15:47:29.887+03:002018-05-06T15:47:29.887+03:00Hei voitko poistaa tämän viestin kun siinä on s.po...Hei voitko poistaa tämän viestin kun siinä on s.postiosoite ja nimi esitettynä? Kiitos.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-53922734168736947242018-05-06T15:47:01.141+03:002018-05-06T15:47:01.141+03:00Hei voitko poistaa tämän viestin kun siinä on s.po...Hei voitko poistaa tämän viestin kun siinä on s.postiosoite ja nimi esitettynä? Kiitos.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-5599491103808368512018-01-11T18:29:40.874+02:002018-01-11T18:29:40.874+02:00thanks, this is a very interesting post and well w...thanks, this is a very interesting post and well written, when will its continuation<br />captain cooks casinohttps://playcasinoca.com/captain-cooks-casino/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-78560104969880979992018-01-11T18:27:42.760+02:002018-01-11T18:27:42.760+02:00very beautiful monument, thank you
very beautiful monument, thank you<br />capitaine cook casinohttps://playcasinoca.com/captain-cooks-casino/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-17766412831603777352017-08-23T08:59:39.890+03:002017-08-23T08:59:39.890+03:00You have some honest ideas about the Poju Zabludow...You have some honest ideas about the Poju Zabludowicz share here I really get many information and discovered most peoples will agree with your blog.<br /><a href="https://www.timeout.com/london/art/galleries/zabludowicz-collection/" rel="nofollow">Poju Zabludowicz</a>Andrew Carterhttps://www.blogger.com/profile/09977756330792658096noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-65083733102096998602016-10-07T23:51:10.199+03:002016-10-07T23:51:10.199+03:00Jos haluaa kumota väitteen, pitäisi kai pitäytyä a...Jos haluaa kumota väitteen, pitäisi kai pitäytyä alkuperäiseen, joka kuului "eräs maailman merkittävimpiin kuuluva". Muokkaan paljon Wikipediaa ja siellä törmää usein artikkelien määrittelyosissa noihin taiteilijoiden merkitysten "superlatiiveihin", kuten eräs merkittävimpiä, Suomen merkittävimpiä jne. Yritin eritellä hänen merkitystään kyllä jutun muissa osissa, mutta se kai ei tullut tarpeeksi selvästi esille. EnWikissä perustellaan Kusamaa kyllä, mutta johdannon lopussa on limbo: "Kusama is now acknowledged as one of the most important living artists to come out of Japan, and an important voice of the avant-garde." Nuo taidemuseoiden merkittävyysmääritelmät ovat usein yliampuvan mahtipontisia ja on ikävää, että ne kopioituvat toimittajien teksteihin ilman kriittistä seulaa. Tarkoitukseni oli pohtia enemmänkin, minkälaisia ylilyöntejä Kusaman ja hänen näyttelynsä julkisuudessa on enemmän kuin määritellä häntä taiteilijana tavallisen kritiikin tapaan. Heikki Kastemaahttps://www.blogger.com/profile/02501336391284961594noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-91492439134899226562016-10-07T23:17:12.580+03:002016-10-07T23:17:12.580+03:00En pidä erityisen kiinnostavana tai merkitsevänä l...En pidä erityisen kiinnostavana tai merkitsevänä listata maailman merkittävimpiä taiteilijoita. Joka tapauksessa perustelit Kusaman paikan ei-niin-merkittäviin sillä, että oli jossain rankingissa vasta 19. Mielestäni on aika hyvä saavutus, että keskikokoisen eurooppalaisen kaupungin museo pistaa osille vuoden sisään kaksi maailman top 20 taiteilijaa (Kulttuurinavigaattorin referenssiksi nostamalta listalta). Samalla tulit sanoneeksi, että merkittävyys pitäisi perustella analyyttisemmin. No, tässä jää yhtä lailla perustelematta,, että Kusama ei ole niin merkittävä. Eikö sitä tarvitse perustella? (Minulle ei tässä tapauksessa tarvitse)<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03023126795902106498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-78643115204867805762016-08-26T16:38:01.737+03:002016-08-26T16:38:01.737+03:00Tänks. Vaikka matka ei ehkä koskaan sinne vie.
Tänks. Vaikka matka ei ehkä koskaan sinne vie.<br />Alaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-28695976422332248372016-06-21T14:03:29.891+03:002016-06-21T14:03:29.891+03:00Moi. Onko tuosta Tukiaisen teoksesta tullut tässä ...Moi. Onko tuosta Tukiaisen teoksesta tullut tässä vuosien varrella mitään uutisia? Yritin viime viikolla etsiä sitä Forumista, mutta en löytänyt oikeaa paikkaa, edes sitä paikkaa, missä tuo laittamasi kuva on otettu.Def Lefardhttps://www.blogger.com/profile/12562609869797002717noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-57951975897747334102016-04-12T08:03:02.432+03:002016-04-12T08:03:02.432+03:00Vähän niinku kuuntelisi Tomppaa, tämä niksitaidepi...Vähän niinku kuuntelisi Tomppaa, tämä niksitaidepirkka.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-54307220646649737922016-03-24T15:39:20.568+02:002016-03-24T15:39:20.568+02:00En voi unohtaa Frickiä. Niin monta kertaa on tullu...En voi unohtaa Frickiä. Niin monta kertaa on tullut käytyä "Fricksillä" ja joka kerta kun näen taidehistorian kirjassa kuvan hänen teoksistaan, muistan myös hänet. t. HKHeikki Kastemaahttps://www.blogger.com/profile/02501336391284961594noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-40970679437937940032016-03-24T14:24:45.560+02:002016-03-24T14:24:45.560+02:00Enpä ollut muistanut koko Frickiä. Taustoituksesta...Enpä ollut muistanut koko Frickiä. Taustoituksesta kiittäen, OK.Alaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-25510561940850422362016-02-19T21:21:06.855+02:002016-02-19T21:21:06.855+02:00Kyllä mä vähän niinku komppaan Heikkiä.
Kyllä mä vähän niinku komppaan Heikkiä.<br />Alaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-68468204351795180872016-02-19T13:20:10.698+02:002016-02-19T13:20:10.698+02:00Hei, nyt olen eri mieltä navigaattorin kanssa- täs...Hei, nyt olen eri mieltä navigaattorin kanssa- tässä on aina ongelma kun näitä valmiiseen ympäristöön sijoitettavia teoksia ideoidaan - ne näyttävät suhtautuvan ympäristöönsä heikosti- tässä sairaalan asukkaalle syntyy ja muillekin syntyy ahdistus ; iso verenpunainen sydän kuin liikeennmerkki terveyden ja sairauden valtaväylillä - ei ole hyvä tähän paikkaa- Toki se ottaa ahltuunsa koko paikan.<br />Samaa mielt Mannerheimin kavereista- niissäkin on hikoiltu ideoiden kanssa - mutta mikään ei ole valinnoista siis onnistunut - siellä oli muutama kehityskelpoinen käsitetaideteos äänillä ja kotiloilla , mutta muuten aika orpoa on jos joku noista kehittelemälläkään valita- osa oli jopa kammottavia-<br />lafka.fihttps://www.blogger.com/profile/17334423287483137795noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-86798406769934045332016-01-26T00:51:16.761+02:002016-01-26T00:51:16.761+02:00Kiitos Heikki. Kamu lähti, mutta saappaat jalassa....Kiitos Heikki. Kamu lähti, mutta saappaat jalassa.Alaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-16354097153587382602015-12-06T19:37:55.141+02:002015-12-06T19:37:55.141+02:00Näin muun muassa Teemu Luukan nekrologista: "...Näin muun muassa Teemu Luukan nekrologista: "Kouri sanoi löytäneensä taiteesta kodin. "Taide on ainoa alue, jossa henkiset arvot ovat vielä jäljellä", hän sanoi Helsingin Sanomissa 1992." Valheellista roskaa, ja oli siinä muutakin samaa. Minä tiedän Kourista aika paljon sellaista, jota ei ääneen voi kertoa. Olen muutenkin aina ollut huono käyttäytymisessä. Minulla oli jopa keskikoulussa käytöksenalennus todistuksessa – siihen aikaan se oli vähän skandaali ja harvinaista. <br />Arell muutti vielä Kiasma-kokoelmaksi nimetyn konkurssikokoelman uudestaan Kouri-kokoelmaksi. Huijausrahalla sekin oli hankittu, kuten me kaikki tiedämme.<br />Tokihan Kouriu oli lausunnossaan aika lähellä oikeaa, mutta ei hänellä niitä henkisiä arvoja ollut juurikaan liike-elämässään käytössään. <br />Alaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-61402403528861458002015-12-06T18:55:11.774+02:002015-12-06T18:55:11.774+02:00Ok, voin sitten opastaa, miten täällä pitää käyttä...Ok, voin sitten opastaa, miten täällä pitää käyttäytyä. :) Tuo olisi selvittämisen paikka: Tehtiinkö Pentti Kourista jonkinlainen sankari ja jos tehtiin, miten se tehtiin? Luulen että monet kokevat olonsa vieraaksi rikkaiden taideshoppailumaailmassa. Onneksi ei ole tarvinnut seurustella miljonäärien kanssa ainakaan rasitukseen asti. Heikki Kastemaahttps://www.blogger.com/profile/02501336391284961594noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-45284403747097897102015-12-06T13:00:02.133+02:002015-12-06T13:00:02.133+02:00Ain niin, unohdin sanoa: sinun kanssassi verkostoi...Ain niin, unohdin sanoa: sinun kanssassi verkostoidun mielelläni, vaikka kuulutkin eliittiin.Alaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-52726106500623741202015-12-06T12:59:15.068+02:002015-12-06T12:59:15.068+02:00Olet taas monessa asiassa niin oikeassa. Käytin sa...Olet taas monessa asiassa niin oikeassa. Käytin sanaa 'eliitti' liian löysästi. Tarkoitin sillä lähinnä sitä porukkaa, jolla on rahaa ostaa kallista taidetta ja halua elvistellä sillä olematta juuri lainkaan kiinnostunut itse substanssista (olen tavannut sellaisia paljon), sitä porukkaa, jolla on valtaa ja halua elvistellä sillä olematta lainkaan kiinnostuneita sen käyttämisestä hyviin tarkoituksiin oman edun ajamisen sijaan (olen tavannut sellaisia paljon). <br />Annan käytännön esimerkin – opetin vuosia taiteen sosiologiaa ja yritin aina käyttää varsin havainnollisia käytännön esimerkkejä, toisinaan liiankin avomielisesti – haluttomuudestani verkostoitua "eliittinä itseään pitävien" kanssa. Sain kerran kutsun Pentti Kourin tupaantuliaisiin, jossa hän esitteli uutta keräämisvaihettaan kotinsa seinillä, suomalaista valokuvataidetta. Kouri oli taiteen suhteen täysi paskiainen – ei mikään taiteenrakastaja niin kuin Hesarin imelässä nekrologissa taannoin kerrottiin –,joka kohteli taiteilijoita yleensä tosi huonosti. Minulle oli täysin selvää, että hänen bileisiinsä en mene. Eikä hän edes kutsunut minua Otso Kantokorpena vaan Taide-lehden päätoimittajana. Yleensä haluan olla oma itseni enkä statukseni.<br />Voi olla, että minun olisi 'eliitin' sijaan pitänyt käyttää sanaa 'elitistit'. Mutta tämähän on aika monisyinen filosofinen ja sosiologinen kysymys, jota en juuri nyt jaksa keskittyneenä miettiä. <br />Niistä teksteistäkin voisimme keskustella lisää, mutta toissailtana oli avajaisten jatkot ja eilen ystäväni pikkujoulut, joten alkoholia käyttävänä ihmisenä olen juuri nyt aika puhki, joten ehkä palaamme asiaan. Sen verran kuitenkin haluaisin lisätä, että pidän Zabludowiczin alle kirjoittamaani lausetta jo sellaisenaan aika hyvänä taiteoksena. Mielestäni se on aforistinen poliittinen oivallus. Se on aika oivaltava parafraasi Hanns Johstin lauseesta "Jos kuulen sanan kulttuuri, poistan varmistimen Browningistani." Asekaupalla ja taiteella on suhteensa, eikä sen esiin tuominen muuten ole mielestäni populismia.<br />Nyt lähden ottamaan ns. korjaussarjan – jos teen juojana ymmärrät mitä tarkoitan.Alaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-53580202379369623432015-12-06T11:42:02.709+02:002015-12-06T11:42:02.709+02:00Kiitos palautteesta Otso! Saat käyttää kuvaani, to...Kiitos palautteesta Otso! Saat käyttää kuvaani, totta kai, sitaattioikeudella. Se on noin 15 minuutissa tehty pastissi töistäsi, eikä sen laatu ole tietenkään vedostesi luokkaa. Halusin osoittaa kuvalla, miten kyseenlaisia kontekstista irroitetut tekstit, kuten Taideruhtinaat-sarjasi kuvat ja tekstit, voivat olla. Eli jos väitetään jonkun sanoneen jotain, pitäisi kertoa tarkasti, missä joku on näin sanonut. Monesti ihmisten sanomiksi, esimerkiksi sivulauseissa tai tokaisumielessä ilmoitetaan sellaista, mitä he eivät oikeasti ole tarkoittaneet. Wikipedian sääntö "citation needed" on hyvä. Se tarkoittaa, että jonkun sanomiseksi väitetty pitäisi todentaa. Tosin arvioit oman osaamisesi huonosti, et ole Andy Warholin veroinen etkä yhtä hyvä graafikko edes "osapuilleenkaan", ja päätelmäsi on väärä. Taidegraafikon tielläsi on vielä matkaa siihen, että voisit verrata sitä Andy Warholiin. Mutta suunta on hyvä, asento kunnioitettava ja hyvää matkaa kuitenkin! Grandiositeetithan ovat rakastettavia, mutta vakavasti niitä ei tarvitse ottaa. <br /><br />Minusta on hyvä ja kulunutta sanaa käyttääkseni "haasteellista", että kriitikko tekee "intervention" myös taiteen tekijänä. Olen itse osallistunut kolmeen taidenäyttelyyn, joista yksi oli jyrytetty. Kritiikki ja taiteen tekeminen eivät ole kaukana toisistaan, ja kun kriitikko esittää itse tekemiään töitä, voi osoittaa ainakin sen, että vastakkaisuuksia taide ja kritiikki eivät ole. Ero taiteilijan ja kriitikon välillä lienee se, että kriitikolla on taiteilijoita enemmän valtaa joissakin asioissa kuin taiteilijalla. <br /><br />Kirjoitat, että et halua verkostoitua taidemaailman eliitin kanssa. Roskaa. Itse koen olevani eliittiä ja olen pyrkinyt siihen asemaan aina ja tietoisesti. Eliitti on yksinkertaisesti parhaimmistoa, eikä esimerkiksi uheilussa ketään haukuta vaikkapa Eliittikisoihin osallistumisesta. Suomen olympiajoukkue on urheilumme eliittiä, eikä kukaan moiti ketään siihen kuulumisesta. Minusta sinä olet Suomen taidemaailman ja kulttuurielämän eliittiä, kuulut parhaimmistoon. Kehottaisin sinua Otso nyt hieman vanhempana ja kokeneena ryhdistäytymään: verkostoidu ja nouse Suomen taidemaailman eliittiin! Mielestäni kuulut Suomen taideolympiajoukkoon. Ja olisi kiva, jos vielä osallistuisit Facebookiin oikealla nimelläsi, etkä vaan lurkkisi, niin voitais keskustella näistä ja monista muistakin asioista vaikka siellä. t.Heikki Kastemaahttps://www.blogger.com/profile/02501336391284961594noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-73943810196186749072015-12-05T23:48:09.971+02:002015-12-05T23:48:09.971+02:00Ai niin, se sun kuvas oli nasta, mutta kyllä mun l...Ai niin, se sun kuvas oli nasta, mutta kyllä mun litografia oli esteettisesti vahvempia – varmaankin apujoukkojen takia.. Saanko muuten käyttä sitä blogissani, jos jaksan jotain kirjoittaa? On takki vähän tyhjäAlaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10834252.post-52560056230866745702015-12-05T23:39:27.818+02:002015-12-05T23:39:27.818+02:00Jotkut taiteilijat suutuvat muutamastakin poikkipu...Jotkut taiteilijat suutuvat muutamastakin poikkipuolisesta sanasta. Minä en ole sellainen ihminen. Itse asiassa nautin tekstistäsi, siinä oli hyviä pointteja. Siinä oli kuitenkin yksi virhe tai väärinkäsitys, jonka haluan ehdottomasti korjata. Kirjoitit, että "väitin kieli poskella kuitenkin olevani 'ihan oikeasti' Andy Warholin veroinen". Tästä saa sellaisen käsityksen, että pitäisin itseäni Warholin veroisena taiteilija. Kyse oli kuitenkin ihan muusta asiasta, taidegrafiikan teknisestä suorittamisesta. Todellisuudessa sanoin sanatarkasti, että "olen osapuilleen yhtä hyvä taidegraafikko kuin Andy Warhol". Siinä olin jopa ihan tosissani eräässä suhteessa: toimintatapamme on samanlainen. Ystäväni, valokuvataiteilija Timo Setälä toteutti ideoideni pohjalta tarrojeni visuaalisen ilmeen, ja ystäväni, taidegraafikko ja mestaripainaja Harri Leppänen yhdessä nuoren virolaisen mestaripainajan Lauri Koppelin kanssa muunsi ne ammattimaisen hyvin tehdyiksi litografioiksi. En edes ollut Tallinnassa valvomassa värien sekoitusta ja duunien vedostamista, koska minulla oli työkeikka Lahdessa. Annoin ohjeet puhelimessa. Näin omat duunini ensimmäistä kertaa vasta signeeratessani niitä porvoolaisessa kehystämössä. Oletan Warholin toimineen täysin samoin. Tuskin hänellä oli väriä sormissaan, ei minullakaan. Ainoastaan tätä tarkoitin vitsilläni, eikä se edes ollut kieli poskella sanottu vitsi vaan todennäköisesti aivan oikea päätelmä.<br />Eikä sinun kannata miettiä sitä, onko minusta taiteilijaksi. Ilmoitin jo tiedotteessa, että en ole taiteilija ja että en aio sellaiseksi ryhtyäkään. Olen kuitenkin luova ihminen, ja minusta nyt vain on nastaa tehdä taiteenkaltaisia interventiota, ja siksi tämä ei varmaankaan tule olemaan edes viimeinen näyttelyni.<br />Mitä taas tulee valta-asemaani, jota kommentoit, liioittelet sitä selvästikin. En ole mandariini, en renessanssiruhtinas. Olen määrätietoisesti kieltäytynyt 17 vuoden ajan kaikkien merkittävien osto- ja apurahalautakuntien jäsenyydestä, joita minulle on tarjottu. Minua ei kiinnosta valta muuten kuin hyvien projektien käynnistämisen mahdollistavana vaikutusvaltana eikä julkisuuskaan muuten kuin samasta syystä. Viihdyn lähinnä kotona lukemassa kirjoja tai baarissa - jonka nimeä minulla ei ole tapana edes kertoa (se ei siis ole Salve, jossa joskus piipahdan) – kavereideni kanssa pelaamassa kortia ja latkimassa olutta ja parantamassa maailmaa. Olen todellisuudessa aika yksityinen ihminen, enkä verkostoidu tademaailman eliitin kanssa, en käy juurikaan avajaisissa muuta kuin inhimillisen sosiaalisen pakon vaatiessa niin (Kiasmassakin olen käynyt vain sen avajaisavajaisissa enkä koskaan sen jälkeen avajaisissa) enkä misään eritysisalongeissa, joissa rikkaat ihmiset puhuvat taidemaustaan. <br />Mutta tämä on tietenkin ihan eri eri tarina, josta voimme puhua myöhemmin, koska nyt aion ryhtyä lukemaan Naomi Kleinin uutta kirjaa juotuani ensin lasin viiniä parvekkeella röökaten.<br />Ystävällisesti ja kollegiallisesti,<br />Otso KantokorpiAlaston kriitikkohttps://www.blogger.com/profile/05897398372052187932noreply@blogger.com